niet doen
Jaren geleden was het een issue dat van alles rolstoeltoegankelijk moest zijn. Dat er relatief weinig mensen in rolstoelen rond rijden, deed daar niet aan af. Maar waar het gaat om autisme, hoeft niets te worden aangepast. Zo kunnen websites hardnekkig vervelend zijn of overmatig druk, je moet het er maar mee doen. Zoals die van verzekeraar zelf.nl
Ik wilde van het contactformulier gebruik maken. "Bent u al klant?"Ja, en ik vul mijn gegevens in. Vervolgens moet ik aangeven waar het over gaat en krijg een meerkeuzemenu voorgeschoteld dat.....inderdaad NIET het onderwerp vermeldt waar ik het over wil hebben. Als je dan ook niet "overige" kunt kiezen, heb je mij al aardig geïrriteerd. Ik krijg de mogelijkheid om in het daartoe bestemde veld - of "record" zoals dat in databasetermen heet - mijn vraag in te tikken. Ik wil geen bijlagen meesturen, dus klik op "versturen". En dan.....krijg ik de melding dat "1 record ontbreekt, relation verplicht".
Als autist heb ik er dan al meteen genoeg van en zou het liefst die verzekering opzeggen. Waarom krijg ik als klant een melding die voor de systeembeheerder of programmeur bedoeld is? Want IK heb alle noodzakelijke velden ingevuld! En wat moet een klant met termen als "record" en "relation"? Dat zijn veldnamen die voor programmeur en systeembeheerder relevant zijn, maar die je klanten natuurlijk "never" voorschotelt.
KAFFERS.
Waren verzekeringsmaatschappijen maar autismetoegankelijk.....en energiebedrijven, en gemeenten, en de rijksoverheid, om van het UWV maar te zwijgen, en banken, en............................................